Travel Plan

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011

Π. Γερουλάνος: Πρέπει να βάλουμε νέους πληθυσμούς μέσα στο τουριστικό μας "πελατολόγιο"


“Ο τουρισμός έχει αλλάξει μορφή. Εάν θέλουμε να διευρύνουμε την τουριστική σεζόν, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε, είναι να βάλουμε καινούργιους πληθυσμούς μέσα στο, αν θέλετε, τουριστικό μας πελατολόγιο. 


Ο κάθε λαός έχει τις δικές του συνήθειες, όσο περισσότερες αγορές ανοίξουμε τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα έχουμε να προσελκύσουμε τους σωστούς επισκέπτες τις σωστές εποχές του χρόνου. Έτσι λοιπόν, ο κάθε ένας έχει τις δικές του εποχές που κλείνει τις διακοπές του, έχει τις δικές του εποχές που πάει διακοπές”. Τα παραπάνω ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του στον “Nova Sport FM 94,6”, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος. “Όπου ανοίγουμε καινούργιες αγορές βρίσκουμε και καινούργιες ευκαιρίες να διευρύνουμε την τουριστική σεζόν και αυτό είναι κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί να βγάζεις μια διαφήμιση στην αρχή του χρόνου και να ελπίζεις ότι με την ίδια διαφήμιση και την ίδια στρατηγική θα πας σε όλες τις αγορές”.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι ο τουρισμός ήταν πάντα εξαιρετικά σημαντικός για την ελληνική οικονομία και είχε παραπέσει από λάθος χειρισμούς. “Αν θυμόσαστε χρόνια τώρα, έρχονται εκατομμύρια τουρίστες, αλλά κάπως είχαμε μια αμφίσημη σχέση με τον τουρισμό. Πιστεύω ότι η χρονιά που πέρασε ήταν μια εξαιρετικά κομβική χρονιά για τον τουρισμό, επειδή έδωσε πραγματικά την ευκαιρία στον κλάδο να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις του με την ελληνική κοινωνία. Πιστεύω ότι όσο η κρίση αυτή συνεχίζεται και ο τουρισμός ανοίγει καινούργιες ευκαιρίες, θα είναι πολύ μεγάλη η δυνατότητα των Ελλήνων επιχειρηματιών στον τουρισμό να αναδείξουν τον κλάδο τους ως έναν από τους πρωταθλητές και πρότυπα της ανάπτυξης. Για να γίνει αυτό βέβαια και αυτό είναι μια έκκληση που έχω κάνει στους επιχειρηματίες εδώ και καιρό, και πιστεύω ότι με τους σωστούς ελέγχους μπορούμε να το πετύχουμε, αυτό το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να καταπολεμήσουμε είναι την μαύρη εργασία, την ανασφάλιστη εργασία και να βεβαιωθούμε ότι στον βαθμό που είναι δυνατόν και οι επιχειρηματίες θα βάλουν το χέρι στη τσέπη και θα προσλάβουν Έλληνες ασφαλισμένους υπαλλήλους έτσι ώστε να καταπολεμηθεί στο βαθμό που είναι δυνατόν η ανεργία και μέσα από εκεί. Αν το κάνουν αυτό...”.

Αναφερόμενος στο γεγονός πολιτικής αντιπαράθεσης όσον αφορά στον τουρισμό, ο κ. Γερουλάνος είπε ότι το κλίμα γενικά για τον τουρισμό είναι αρκετά όμοιο σε όλες τις παρατάξεις. “Νομίζω ότι έχουμε κάθε λόγο να κάνουμε τα πάντα για να αναπτυχθεί ο τουρισμός μας, να δώσουμε πολλά για να αναπτυχθεί ο τουρισμός μας αλλά πρέπει να είμαστε πάρα πολύ ξεκάθαροι, που είναι τα όρια μας, και πιστεύω ότι εκεί υπάρχει μια πολιτική διαφορά με την ΝΔ την οποία την βλέπω πολύ πιο ‘άνετη’ στο να ισοπεδώνει ορισμένα πράγματα και βλέπω το ΠΑΣΟΚ να έχει κρατήσει μια πολύ πιο υπεύθυνη στάση τις τελευταίες δεκαετίες απέναντι στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται ο τουρισμός. Το λέω αυτό διότι δε θα ήθελα να ισοπεδωθεί η έννοια ότι ‘εντάξει για τον τουρισμό τα κάνουμε όλα’. Τα κάνουμε όλα μέχρι εκεί που αρχίζουμε να καταστρέφουμε αυτό το οποίο είναι ο λόγος, για τον οποίον έρχονται οι επισκέπτες στην Ελλάδα”.

Σε ό,τι αφορά στη συνάντηση με την ηγεσία του ΣΕΤΕ, ο υπουργός επεσήμανε ότι πάρα πολλές από τις ιδέες προέρχονται από δυο-τρεις μελέτες εκ των οποίων από τις πιο σημαντικές είναι μια μελέτη που έκανε ο ίδιος ο ΣΕΤΕ. “Αυτό το οποίο προσπαθήσαμε να κάνουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία ήταν να βάλουμε τους τίτλους μιας πολύ πιο ουσιαστικής στρατηγικής η οποία μπορεί να πάει τον τουρισμό δέκα χρόνια μετά και δεν είναι μια παρουσίαση της πολιτείας προς τον ΣΕΤΕ, είναι κάτι το οποίο χτίζουμε από κοινού. Αυτό το βήμα μπορεί να το κάναμε εμείς αλλά ο ΣΕΤΕ ήταν αυτός που είχε κάνει τη μελέτη πριν και ίσως ο ΣΕΤΕ κάνει και κάποιες από τις εξειδικεύσεις ή τις εμβαθύνσεις κάποιων θέσεων που εκφράζονται εκεί πέρα. Διότι όταν λέμε ότι θέλουμε να ανοίξουμε τις καινούργιες αγορές όπως είναι η Κίνα, η Ινδία κ.λπ. το πως θα το κάνεις, δεν είναι μόνο να πεις ‘θέλω να το κάνω’, πρέπει να έχεις μια εμπεριστατωμένη άποψη για το πως πρέπει να προσεγγίσεις αυτές τις αγορές. Αυτή η εξειδίκευση θα γίνει από πολλούς, μπορεί να γίνει από τον ΣΕΤΕ διότι έχει μεγάλη τεχνογνωσία, μπορεί να γίνει από την Πολιτεία και την τεχνογνωσία που έχει εκείνη, μπορεί να γίνει από μια συνεργασία των δύο ή μπορεί να γίνει και από έναν τρίτο φορέα. 

Πολλές από τις ιδέες που ουσιαστικά καταγράψαμε σε αυτή τη παρουσίαση έχουν έρθει από τη μελέτη της Μckenzie η οποία επίσης έχει κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά για τον ελληνικό τουρισμό και εκείνοι είναι διατεθειμένοι να εμβαθύνουν κάποιες από αυτές τις ιδέες. Λοιπόν είναι ένα πρώτο βήμα και ο ΣΕΤΕ σε αυτό που παρουσίασε, ήταν ένα βήμα συνεργασίας μέσα από το οποίο ο καθένας μας μπορεί να προσφέρει ώστε να αποκτήσουμε, να χαρτογραφήσουμε αν θέλετε, τη πορεία για τα επόμενα δέκα χρόνια στον ελληνικό τουρισμό”.

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στις συνέργειες με τις γειτονικές χώρες στο θέμα του τουρισμού. “Δημιουργώντας διμερείς σχέσεις με την Τουρκία, με το Ισραήλ που έχουμε ήδη, με την Αίγυπτο που ήμουν εκεί πριν από 10 μέρες και με την Ιταλία η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα αλλά ελπίζουμε να την εντάξουμε μέσα αυτόν τον χειμώνα, να την εντάξουμε μέσα σε μια τέτοια λογική αυτόν τον χειμώνα, ελπίζουμε να κάνουμε συμμαχίες οι οποίες θα προσφέρουν στους επισκέπτες από μακριά, ένα πολύ πιο μεστό τουριστικό προϊόν. Λέμε λοιπόν ότι αν σηκωθείς να έρθεις από την Κίνα, δεν θα δεις μόνο την Ακρόπολη, θα δεις και τις Πυραμίδες ή θα δεις την Ακρόπολη και θα δεις και το Τοπ Καπί ή θα δεις την Αθήνα θα δεις και την Ιερουσαλήμ. Αυτό το πακέτο είναι πολύ δελεαστικό σε αυτούς τους επισκέπτες που δεν αναζητούν ήλιο και θάλασσα αλλά αναζητούν μια πολιτισμική, αν θέλετε, ανάταση. Αυτά εμείς τα είχαμε αναπτύξει και ως υπουργείο και ως ΕΟΤ πριν από ενάμιση  χρόνο και οι tour operators μας κοιτούσανε λίγο σαν να είμαστε τρελοί. Ενάμιση χρόνο μετά όχι μόνο στο αεροπλάνο που ήρθα από την Αίγυπτο ήταν όλοι Κινέζοι, αλλά παρατηρούμε ότι και οι tour operators έχουν αρχίσει να βλέπουν την αξία αυτών των προϊόντων και την τελευταία που συναντήθηκα με τον πρόεδρο της TUI μου το είπε σαν το επόμενο μεγάλο στρατηγικό βήμα, του πως πρέπει να κινηθούμε. Ήταν ευτυχής συγκυρία ότι βρέθηκα μαζί τους στην Αίγυπτο, μαζί με τον αιγύπτιο Υπουργό Τουρισμού και είπαμε για το πόσο σημαντικό είναι να δημιουργηθούν τέτοια προϊόντα, την ίδια δουλειά κάναμε και με την Τουρκία”.

Τέλος, σχολιάζοντας την ανακήρυξή του ως πρόεδρος της επιτροπής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ο κ. Γερουλάνος δήλωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού αποτελεί ένα ισχυρό λόμπι, “την προεδρία του οποίου διεκδικήσαμε ως Ελλάδα και πήραμε και θα την έχουμε για 2 χρόνια. Εκεί η ατζέντα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διότι ουσιαστικά θέτει τα ζητήματα του τουρισμού στην Ευρώπη, που αν θέλετε, στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αρκετά υποβαθμισμένα. Εδώ λοιπόν μας δίνεται η ευκαιρία να ανοίξουμε μια ατζέντα, εμείς μιλήσαμε και για τη συνεργασία που σας περιέγραψα μόλις τώρα και για τη σημασία της πρόσβασης και για τη σημασία της ανάπτυξης του τουρισμού στις οικονομίες μας, στην αναβάθμιση της ποιότητας του τουρισμού και ούτω κάθε εξής, θέσαμε μια ατζέντα από σημεία την οποία την υιοθέτησε ουσιαστικά το συμβούλιο αυτό, ψηφίζοντας μας να προεδρεύσουμε. Εκεί είναι ένας χώρος λοιπόν που εκτός των άλλων, υπάρχει πάρα πολύ τεχνογνωσία για θέματα που μας ενδιαφέρουν, όπως είναι η πιστοποίηση των ξενοδοχείων, όπως είναι η τουριστική εκπαίδευση. Όντας λοιπόν εκεί και προεδρεύοντας σε αυτή την επιτροπή έχουμε στη διάθεση της Ελλάδας, πάρα πολλά στοιχεία τα οποία δεν τα είχαμε πριν και μπορούμε να περάσουμε τις δικές μας θέσεις σε οτιδήποτε υιοθετήσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού. Ο δεύτερος σταθμός ήταν στο Αμπού Ντάμπι εκεί συνεδρίαζε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο οποίο μας ζήτησαν να συμμετέχουμε στην κλειστή ομάδα του τουρισμού, είναι 15 εμπειρογνώμονες τους οποίους εκείνοι ρωτούν και οι οποίοι μαζεύονται για να συζητήσουν στην προκειμένη περίπτωση για το ποιες θα είναι οι προτάσεις του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για τη συνάντηση των G20”.

Pin It button on image hover