Travel Plan

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Π. Γερουλάνος: Ανοιγμα νέων τουριστικών αγορών για την Ελλάδα, με ταυτόχρονη επιστροφή των παλιών

Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ FM, ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος δήλωσε ότι οι άμεσες επιπτώσεις από τα πρόσφατα γεγονότα στο κέντρο της Αθήνας είναι μέχρι στιγμής σχετικά περιορισμένες.

"Έγινε μία συλλογική προσπάθεια και βρήκαμε αφίξεις από άλλες αγορές, Τουρκία, Ισραήλ, Ρωσία κυρίως. Πέρυσι δηλαδή βγήκαμε 'ίσα καράβια-ίσα νερά' στις αφίξεις, επειδή ανοίξαμε καινούργιες  αγορές", λέει χαρακτηριστικά ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ FM. "Φέτος λοιπόν, είχαμε και τη συνέχεια των νέων αγορών συν του ότι επιστρέφανε οι παλιές. Και αυτό έδινε ένα πολύ καλό κλίμα  για τον τουρισμό, το οποίο ακόμα διατηρείται, μοιάζει να διατηρείται. Αλλά πραγματικά δεν έχουμε άλλη ευκαιρία. Αυτό που έγινε προχθές έδωσε την αρχή μιας πολύ επικίνδυνης κατάστασης".

Όσον αφορά στους τρόπους προώθησης της χώρας στις διεθνείς αγορές, ο υπουργός είπε: "Το πιο μεγάλο 'όπλο' που έχουμε κινητοποιήσει, είναι ότι φέρνουμε στην Ελλάδα πολλές ομάδες ανθρώπων που μπορούν να μιλήσουν εκείνοι για την Ελλάδα, δημοσιογράφοι ουσιαστικά και tours operators από την Αγγλία έχουν ήδη έρθει καμιά τριανταριά ομάδες. Αυτοί οι άνθρωποι πάνε πίσω και από αυτά τα οποία έχουν αποκομίσει από την επίσκεψή τους, μπορούν και μιλούν διαφορετικά. Ειδικά  για τους tour operators να σας πω και το εξής: Φέτος βγάλαμε μία διαφήμιση στα ρωσικά. Δεν είχε ξαναγίνει αυτό ποτέ. Είχαμε Ρώσους να μιλάνε στα ρωσικά για την εμπειρία τους στην Ελλάδα. Δεν περιμέναμε ότι αυτή η διαφήμιση θα είχε τέτοια απήχηση. Πώς όμως; Όχι βλέποντάς την στο CNN ή  BBC που και εκεί μπορεί να πρέπει να κάνουμε παρεμβάσεις, αλλά ουσιαστικά στα δικά τους Μέσα, όπου τι γινότανε; Τις έπαιρναν οι tours operators και τις έδειχναν στα ταξιδιωτικά γραφεία -και έτσι τα ταξιδιωτικά γραφεία, όταν ήθελαν να πουλήσουν Ελλάδα, πήγαιναν... και πουλούσανε αυτό. Λοιπόν, εκεί πέρα είναι που πρέπει να γίνεται η δουλειά".

Φέρνοντας ως παράδειγμα αντιμετώπισης μιας κατάστασης "ανωμαλίας" στην εικόνα της Ελλάδας, ο κ. Γερουλάνος αναφέρθηκε στην Ακρόπολη. "Όταν κάποιος, κάνει μια κατάληψη  της Ακρόπολης, εκεί έχεις την επιλογή να  στείλεις μέσα τα ΜΑΤ και να τους μαζέψεις. Λοιπόν, θεωρούμε ότι πάνω στο Βράχο της Ακρόπολης, ένας χώρος ο οποίος έτσι και αλλιώς είναι ιερός, στον οποίο οι επιχειρήσεις είναι πάρα πολύ  δύσκολες, γιατί μπορεί να κάνει ζημιά στο ίδιο το μνημείο ή να σπάσει ένα κεφάλι. Η εικόνα δε, η οποία θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο είναι καταστροφική. Εκεί πέρα, οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα, βασίζεται  στην ιδέα, ότι κάποιοι πολίτες είναι υπεύθυνοι  απέναντι σε ορισμένα πράγματα. Δεν είναι πάντα όλα το πρόβλημα του υπουργού. (...) Η Ακρόπολη έμεινε ανοιχτή, ανέβηκαν επάνω οι τουρίστες, δεν τους ενόχλησε κανείς. Εγώ πιστεύω ότι και αυτό πρέπει να σταματήσει, αλλά σίγουρα, αυτό το οποίο έγινε πέρυσι αν θυμόσαστε, το πιο αποτελεσματικό όπλο απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι έκαναν αυτά τα πράγματα, ήταν το γεγονός ότι η κοινωνία τους γύρισε την πλάτη. Και εκεί είναι που όλοι μας έχουμε ένα ρόλο να παίξουμε. Βεβαίως και η Πολιτεία έχει, αλλά αυτήν τη στιγμή, είναι εντελώς ανεγκέφαλο να κλείνεις την Ακρόπολη. Αυτό πρέπει κάποια στιγμή να το καταλάβουμε. Δόξα τω Θεώ είμαστε στον 21ο αιώνα. Το να λες στον 21ο αιώνα, ότι για να σταματήσεις 20 άτομα πάνω στην Ακρόπολη, πρέπει να στείλεις τα ΜΑΤ με τα δακρυγόνα, ε όχι. Ας ωριμάσουν και αυτοί οι άνθρωποι να καταλάβουν ποιες μέρες δουλεύουνε και ποιες μέρες δεν δουλεύουνε. Ε, αυτοί δε δουλεύουνε".

Σχετικά με τη μείωση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, ο κ. Γερουλάνος δήλωσε ότι για μια φορά επιτέλους έγινε μια συντονισμένη προσπάθεια, απ’όλη την κυβέρνηση και από τους φορείς. "Η μεγάλη τιμολόγηση γίνεται από τα ξενοδοχεία, η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω είναι το ΦΠΑ των ξενοδοχείων. Εκεί έγινε μια μείωση, αλλά δεν μείναμε μόνο σε αυτό. Κάναμε μια σειρά από πολιτικές γύρω απ’αυτήν. Και αυτό ήταν να μειώσουμε τα τέλη στα αεροδρόμια, να διευκολύνουμε τους ανθρώπους που θέλουν να πάρουν βίζα, να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας μέσα από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ. Το αποτέλεσμα όμως, επειδή θέλετε να μιλάμε με αποτελέσματα και συνεχώς μιλάτε για αποτελέσματα, τα αποτελέσματα είναι μια αύξηση του τουρισμού".


Πηγή: traveldailynews.gr
Pin It button on image hover